Java Örnek Projeler 33 - Adam Asmaca Oyunu


Merhaba değerli Kodlama Vakti takipçileri, bu dersimizde Java'da Adam Asmaca Oyunu yapacağız.

Proje Konusu 

Java ile adam asmaca oyunu yapın.Oyunun amacı rastgele bir kelime seçilir ve o kelimenin harflerinin yerine çizgi çizilir. Kullanıcıdan harf tahminleri alınır ve girilen harf kelime içerisinde varsa, doğru tahmin edildiği belirtilir ve kelimenin doğru tahmin edilen harflerinin çizgileri yerine yazılır. Eğer harf yanlış tahmin edilirse, kullanıcının hakkı bir azaltılır. Oyun, ya tüm harfler doğru tahmin edilinceye kadar ya da kullanıcının hakları tükeninceye kadar devam eder. Oyun sonunda, kullanıcının kazanıp kazanmadığı ya da doğru kelimeyi tahmin edip edemediği belirtilir.

Örnek Çıktı

Kalan tahmin hakkınız: 6
Kelimeyi tahmin edin: ______
a
Kalan tahmin hakkınız: 6
Kelimeyi tahmin edin: ______
e
Kalan tahmin hakkınız: 6
Kelimeyi tahmin edin: ___ee_
t
Kalan tahmin hakkınız: 6
Kelimeyi tahmin edin: ___ee_
m
Kalan tahmin hakkınız: 5
Kelimeyi tahmin edin: ___ee_
n
Kalan tahmin hakkınız: 5
Kelimeyi tahmin edin: _n_ee_
o
Kalan tahmin hakkınız: 5
Kelimeyi tahmin edin: _n_ee_
p
Kalan tahmin hakkınız: 4
Kelimeyi tahmin edin: _n_ee_
r
Kalan tahmin hakkınız: 3
Kelimeyi tahmin edin: _n_ee_
s
Kalan tahmin hakkınız: 3
Kelimeyi tahmin edin: _n_ee_
t
Kalan tahmin hakkınız: 2
Kelimeyi tahmin edin: _n_ee_
u
Kalan tahmin hakkınız: 1
Kelimeyi tahmin edin: _n_ee_
v
Kaybettiniz. Kelime: orange

Yardımcı Dersler